سفارش تبلیغ
صبا ویژن



کپی پیست ها -

   

مدیریت پارکینگ یکی از مهمترین ابزار در مدیریت شهری است . سطوح مختلف امکانات پارکینگ می تواند بر کارایی ترافیک و کیفیت زندگی شهری تأثیر بگذارد . تصمیمات نادرست و مدیریت غیر استاندارد موجب تأثیر نامطلوب بر سیستم ترافیکی شهری، صدمه و تخریب محیط زیست، افزایش در هزینه های ساخت و مانع از پیشرفت اقتصادی می شود . بعد از گذشت چندین دهه و افزایش
اتومبیل و نبود فضای کافی برای پارک و در نهایت هزینه زیاد ساختن امکانات پارکینگ، ارزیابی دقیق برای مدیریت و مکانیابی پارکینگ را ضروری ساخت . این مقاله مدیریت و امکان سنجی مکان مناسب پارکینگ در شهرها را، بادر نظر گرفتن عرضه و تقاضای پارک و عوامل موثر بر آنها بررسی می کند . در اینجا دو هدف را دنبال می کنیم :
-1 استفاده از تکنولوژی GIS در حل مشکلات پارکینگ شهرها
-2 ایجاد استراتژی برای گسترش سیستم مدیریت پارکینگ، جهت فراهم کردن راه حلهای دائمی برای مشکل پارکینگ .
این تحقیق بر آنالیز جغرافیایی در محیط GIS استوار است . همچنین ارزیابی الگوهای دسترسی در منطقه مطالعاتی بر اساس روشهای بر هم نهی بکمک تکنولوژی GIS ، همراه با ملاحظات تقاضای پارک و کاربری چند گانه زمین، بررسی می شود . در نهایت این مکانیابی شامل سه نتیجه اصلی بود : -1 مکانیابی امکانات پارکینگ از مناطق شهری، -2 بهبود کارایی زمین های مورد استفاده پارکینگ از طریق ارزیابی محلها با چند کاربری، -3 ارضاء نیازهای دسترسی .

منبع



نویسنده » حدیث » ساعت 6:11 عصر روز دوشنبه 87 آبان 27

کیهان : مرد میانسال در ایستگاه اتوبوس به کنده کاری سطح پیاده رو اشاره کرد و به مسافران سرپا ایستاده منتظر آمدن اتوبوس، گفت: یک روز نیست کوچه و خیابان و پیاده رویی در شهر حفاری و خاکبرداری نشود. شش ماه بعدش دوباره همان جاها یا اطراف آنها را زیر و رو می کنند. غافل شوی تو یکی از همین چاله ها سکندری می خوری. یکبار توی کنده کاری پیاده روی دو تا کوچه بالاتر، سرخوردم ته چاله. یک ماه آزگار پایم تو گچ بود.
مردی همسن اش زل زد توی چشمان او و گفت: بدون این چاله چوله هم آدم سکندری می خورد. بعد خم شد پایین شلوار پای راستش را بالا کشید. درست جلوی ساق پایش به اندازه طول یک خودکار کبود و خراشیده شده بود. یک خط باریک خون با پوست کنده شده قاطی شده بود. مرد مجروح سربلند کرد. با دست سمت شمال خیابان را نشان داد و گفت: همین پیاده رو را بگیرید بروید بالا، گله به گله پیاده رو ناهمسطح است. بدتر از آن، جایی است که سطح کوچه اش یک شیب تندی دارد. همانجا بود که تا پا روی قوس تیز پیاده رو گذاشتم، سرخوردم و...
یک دندانپزشک برای داشتن محیط زیست پاکیزه، سالم و زیبا، چیده مان پازل نظرات خود بر صفحه شهر را با هارمونی رنگ ها و گیاهان، تجلی تابلوها، روشنایی فضا و تفاوت سطح خیابان ها با پیاده روها و... شکل می دهد.

ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 2:45 عصر روز دوشنبه 87 آبان 27


نویسنده » حدیث » ساعت 2:9 عصر روز دوشنبه 87 آبان 27

امروز با لیلا یکی از دوستام پیاده یکی از خیابونهای اصلی شهر رو طی کردیم ، یه دوربین گرفته بودیم دستمون و از مناظر جالب این خیابون عکس مینداختیم شهروندان محترم هم کلی دعوامون کردند ، تا می اومدیم یه عکس بندازیم یه آقا یا خانم می اومد توی کادر ، بعدش رو هم خودتون حدس بزنید
بزارید  این خیابون رو وصف کنم :
پیاده روهایی که ظرفیتشون بیشتر از دو نفر نیست ، تصور کنید من چقدر توی مسیر حرف زدم و خودم رو خسته کردم بعد متوجه شدم
دوستم پشت سر چند خانوم دیگه  داره میاد ، خوب جا نبود چیکار باید می کرد، راستش فرصت گوش دادن به حرفهای من رو هم نداشت ، تمام تمرکزش به سقوط آزادهایی بود که در پیش داشتیم ، یه جاهایی هم باید مواظب میشدیم توی جوب نیفتیم
راستش من نفهمیدم چرا بعضی جاها این جوب ها گشادند و جای دیگه تنگ ، در کل یه مسیر مارپیچ رو طی کردیم از پیاده رو به خیابون ، از خیابون به پیاده رو ، خوب بالاخره  توی این خیابون یه سری مغازه دار هستند که باید برای یه لقمه نون کار کنند  ، در نتیجه یکم ، فقط  به اندازه همین پیاده روهای دو ظرفیتی وسایلشون رو بیرون گذاشته بودند
می دونید وحشتناک تر از  همه چیه ، اینکه دوستت تشنه بشه و مجبور بشی یه قطره آب بهش برسونی ، حالا از کجا ؟ نمی دونم
همین طور در جستجوی آب ، یکدفعه سرابی دیدیم ، اما نه ،  سراب نبود ، یه شیر آب حدود بیست سانتی کنار ( کنار که چه عرض کنم توی جوب ) یه جوب گشاد بود ، خوب راستش یه ریسک بزرگ بود ، چون احتمال داشت  دوست بنده ، تعادلش رو از دست بده .
ادامه ندم بهتره



نویسنده » حدیث » ساعت 5:47 عصر روز یکشنبه 87 آبان 26

مناسب نبودن معابر شهری معضلی است که سال‌هاست در جامعه ما وجود دارد. در بیشتر شهرها طراحی و ساخت هندسی معابر برای جامعه سالم و معلول اشتباه بوده و اصول و قوانین جهانی معابر رعایت نشده است. باید توجه داشت که هر انسانی در هر مقطع سنی همواره در معرض آسیب‌ها و اتفاقات ناگهانی است و از طرفی، سن پیری و کهولت یک واقعیت در زندگی تمام انسان‌هاست،به همین دلیل باید به موضوع مناسب‌سازی شهری، به عنوان یک نیاز عمومی در جامعه توجه شود.

در این میان جانبازانی که در دوران دفاع مقدس با نقص عضو مواجه شده‌اند و یا بهتر بگوییم بخشی از اعضای بدنشان را در راه دفاع از کشورمان از دست داده‌اند مشکلات دوچندانی دارندکه اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه ضرورت غیرقابل انکاری دارد.

جانبازان در این زمینه از مشکلاتشان می‌گویند:

سعید جدلی‌ها جانباز قطع نخاع که یکی از افراد درگیر با این مشکل است  می‌گوید: از سال 74 بخشنامه‌هایی در رابطه با مناسب‌سازی معابر شهری تصویب شده ولی متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام اجرایی نشده است.

وی همچنین با ابراز ناراحتی از مناسب‌ نبودن مکان‌های تفریحی اظهار کرد: یک جانباز قطع نخاع هیچ‌گاه نمی‌تواند به همراه خانوده‌اش به مکان‌های تفریحی شهر برود.

جانباز 70 درصد ابراهیم قربانی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: حدود 6 ماه پیش کوچه‌ ما در خیابان شهید بابایی توسط شرکت آب و فاضلاب حفاری شده بود و من هنگام تردد داخل گودال افتادم که به کمک چند تن از همسایگان مرا بیرون آورده شدم.

وی در خصوص مناسب‌سازی محل زندگی‌اش گفت: منزل مسکونی شخصی‌ام را مناسب‌سازی کرده و به همه جای آن دسترسی دارم.

قربانی، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی را مسئول این مشکلات شهری دانست و افزود: من چند سفر خارج از کشور داشته‌ام، کشورهای دیگر در زمینه مناسب‌سازی شهری بسیار خوب عمل کرده‌اند.

حمید جهانبخش که از ناحیه چشم به درجه‌ جانبازی نائل آمده است نیز می‌گوید: مسیر تردد من بیشتر در بیرون از شهر است که متأسفانه بسیار نامناسب است.

وی با اشاره به رعایت نشدن حریم پیاده‌روها در شهر و اعمال سلیقه‌های شخصی در ساخت حریم پیاده‌روها توسط مغازه‌داران اظهار کرد: مشکل ما، مشکل فرهنگی است و اگر در بین مردم برای رعایت حریم پیاده‌روها فرهنگ‌سازی شود، مشکلات جانبازان و معلولان کمتر خواهد شد.

ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 3:39 عصر روز یکشنبه 87 آبان 26

<      1   2   3   4   5   >>   >