سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تحقق شهروند الکترونیک -

   

کسانی که رشته ی ریاضی را برای ادامه تحصیل  برگزیده اند ، با کتابی به نام مبانی رایانه آشنا هستند  ، کتابی که در سیستم آموزشی امروز تنها از نظر ضریب بالای درسی ،  اهمیت دارد ، نه از حیث تربیت شهروند الکترونیک . سال گذشته  با مشکل بزرگ بی توجهی نسبت به این کتاب از سوی دبیرستان  و دبیران مواجه شدم ، مدرسه ای که در آن تحصیل می کردم ، مجهزترین سایت را در سطح شهر داشت ، اما اساسی ترین مشکلات را داشت که به آن اشاره می کنم :
دبیر این کتاب ،  دانش اولیه ، برای آموزش را نداشت  ( روزهای آخر من رو کشید کنار و گفت حدیث ، گفتم بله خانم  ، گفت : اگه زحمتی نیست به سوالهای بچه ها جواب بده ، من کمی کار دارم ) .
عدم توجه یا جاهل بودن  به وظایف ، از مطرح ترین مشکلات ما با این خانم بود ، ایشون اغلب موارد بدون هماهنگی ساعات خود را به سایر دبیران می دادند که ظلمی بود بر دانش آموزان . البته زیاد مقصر نبودند ، ایشون مشاور دبیرستان بودند  و این برنامه از سوی دبیرستان تنظیم شده بود .                                                        
عدم مهارت در استفاده و آشنایی با رایانه در نسل جوان ، امری است خطر ساز در جهت تحقق نیافتند شهروند الکترونیک و در نتیجه دولت الکترونیک ،  با توجه به پروژه دولت الکترونیک ، سیستم آموزشی کشور با تربیت شهروند الکترونیک می تواند نقش موثری در تحقق آن داشته باشد .
کتابی که برای  آموزش این حرفه  تالیف می شود ، نباید به رشته خاصی محدود شود ، این کتاب می تواند جزء دروس عمومی تمامی رشته ها محسوب شود ؛  و بهتر آن است که این آموزش  از سنین کم ( کودکان و نوجوانان ) آغاز شود .

                                                                                          



نویسنده » حدیث » ساعت 4:23 عصر روز دوشنبه 87 مهر 8