سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خدا به خیر کنه -

   

این نکته را در نظر بگیرید که در تعداد قابل توجهی از خطوط شهری، بنا به دلایلی که تنها به ذهن بعضی از رانندگان محترم تاکسی می رسد، اثری از رنگ های زرد و نارنجی دیده نمی شود؛ ظاهرا دوستان عادت کرده اند که در مسیرهای خاصی انجام وظیفه(!) کنند.شهرداری  هم هر چه اطلاعیه می دهد که دوستان مسافرکش ، خودروهای شما شخصی است، بیایید ثبت نام کنید، احتمالا مخاطبین فکر می کنند که ادارات و ارگان های دولتی دارند زمینه گرفتن مالیات را فراهم می کنند؛ پس طبیعی است که از دو تا خیابان آن طرف تر از شهرداری هم رد نشوند. برای اینکه مسئله کاملا روشن شود، یک مثال بارز می زنم که حقیر هر روز در حال تجربه کردن و از سرگذراندن آن هستم.
یکی از مسیرهایی که هر روزه هزاران نفر از شهروندان تهرانی مجبورند برای رسیدن به محل کار خود آن را طی کنند، مسیر بزرگراه نیایش و در امتداد آن بزرگراه آبشناسان است. اگر بخواهیم خودمانی تر بگوییم، می شود مسیر نیایش (ابتدای ولی عصر) شهران. حجم مسافران این خط صبح ها از طرف غرب به شرق و بعد از ظهرها از شرق به غرب بیشتر است. کافی است مسئولان محترم تاکسیرانی یک روز صبح از طرف شهران راه بیفتند و مسیر را به طرف تقاطع نیایش ولی عصر کنترل کنند.
به جرأت می توانم بگویم که تعداد تاکسی ها در این مسیر کمتر از 10درصد تعداد خودروهای مسافربر شخصی است. جالب اینکه گاهی مسافرانی که مفتخر به استفاده از تاکسی می شوند، پشیمان شده و دیگر این کار را تکرار نمی کنند. چرا؟ چون که مثلا مجبور می شوند مسیری که هر روزه با استفاده از خودرو شخصی طی می کرده اند و 300 تومان پرداخته اند را با احتساب تاکسی متر با پرداخت حدود 400 تومان طی کنند. البته عرض کردم که این احتمال آنقدر درصد پایینی دارد که می شود نادیده اش گرفت. شما به عنوان آخرین پاسخ برای مجاب کردن من بگویید که پس مسافربرهای خطی سازماندهی شده این مسیر چه؟ من هم بلافاصله از شما درخواست می کنم که یک بار با حقیر همسفر شوید و بیایید به ابتدای بزرگراه نیایش (تقاطع ولی عصر).
اگر ناشی باشید، همان اول که چشم تان به خودروهای خطی افتاد، با خوشحالی سوار می شوید و خدا را هم شکر می کنید. اما این خوشحالی چندان مدید نیست. کافی است بخواهید اواسط بزرگراه پیاده شوید و مجبور باشید به جای مثلا 200تومان، کرایه کامل خطی (یعنی???تومان) را پرداخت کنید. هر چقدر هم مباحثه کنید، قطعا به جایی نمی رسید؛ مرغ یک پا دارد. اصلا هم نباید به این نکته اشاره کنید که راننده بلافاصله بعد از پیاده کردن شما مسافر دیگری را روی همان صندلی  می نشاند که کرایه کاملش را از شما دریافت کرده است؛ پس نتیجه می گیریم خدا پدر و مادر خیل عظیم خودروهای شخصی را بیامرزد که طی مسیرشان، 4 نفر دیگر را هم به مقصد می رسانند. اداره تاکسیرانی هم قاعدتا کاری نمی تواند بکند. شهر شلوغ است و نظارت هم عملا به سختی ممکن می شود.

با تلخیص از  شهر آرا



نویسنده » حدیث » ساعت 9:58 صبح روز چهارشنبه 87 آذر 6