سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مشکل بیشتر شهرها -

   

این گزارش در تاریخ چهارشنبه  12 تیر 1387 در روزنامه اطلاعات منتشر شد

سرویس شهرستانها : شهردار سنندج گفت : دو سوم از فضای سه هزار هکتاری شهر سنندج ، فرسوده است .
فریدون پور رضایی افزود متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل نبود نظارت های کافی از یک سو و گسترش بی رویه فضای شهر از سوی دیگر موجب شده حاشیه نشینی و بافتهای فرسوده سنندج رشد بی سابقه ای داشته باشند .
وی گفت : با توجه به بافت جغرافیایی سنندج متاسفانه بافت های غیر رسمی در مناطق حاشیه ای و در دامنه کوه های اطراف شهر واقع شده اند که خدمت رسانی به انها به سختی امکان پذیر است .
وی افزود : پس از تصویب نقشه جامع شهر سنندج در شورای شهرسازی و معماری کشور ، شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز به شدت برخورد کرده و نظارت بر این بخش را بیش از پیش فعال خواهد کرد .
شهردار سنندج یکی دیگر از مشکلات حاشیه ها و بافتهای غیر رسمی شهر سنندج را مشکل خانه ها و ساختمان های ساخته شده دانست و یاد آور شد : با توجه به اینکه اکثر ساختمانها کاهگلی و غیر استاندارد هستند ، با یک اتفاق ساده خسارت جبران ناپذیری به مردم ساکن در این مناطق تحمیل خواهد شد . در محلات حاشیه نشین سنندج از جمله فرجه ، عباس آباد ، کمربندی کارگر و ... هیچگونه محل تفریحی و فضای ورزشی وجود ندارد . پس از بازدید نمایندگان بانک جهانی از شهر سنندج و با توجه به نظر مثبت آنها در زمینه احداث اماکن ورزشی و فرهنگی ، اعتبار بسیار خوبی برای این منظور در نظر گرفته شد که تا کنون دستگاه های متولی نتوانسته اند نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند . از سوی دیگر به دلیل ، نبود سیستم صحیح دفع فاضلاب و مشکل تردد ماشین های جمع اوری زباله از سوی دیگر انواع مشکلات بهداشتی این مناطق را به شدت تهدید می کند



نویسنده » حدیث » ساعت 7:24 عصر روز یکشنبه 87 مهر 14