سفارش تبلیغ
صبا ویژن



کپی پیست ها -

   

 

: این روزها به کار بردن واژه الکترونیک به دنبال هر کلمه ای ، کاملا عادی است. هرچند هنوز در کشور ما بسیاری از پروژه های الکترونیکی عملیاتی نشده و
زیرساخت های لازم برای اجرای آنها فراهم نشده است ، اما دولت الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، بانکداری الکترونیک ، شهروند الکترونیک و بسیاری از الکترونیک های دیگر واژه هایی است که حداقل به گوش آشنا هستند. دولت الکترونیکی ، پیش نیاز تحقق تجارت الکترونیکی است. از سویی دیگر شرط تحقق دولت الکترونیکی در کشور نیازمند مشارکت شهروندان الکترونیکی در این طرح است که نقش موثری را در رسیدن به اهداف موردنظر ایفا می کند. در دنیای امروز ، آدمی خسته از گشت و گذار عادی و زندگی در کلانشهرهایی مملو از آلودگی ها ، شلوغی ها ، معطلی ها و خستگی ها به دنبال مجالی است که جلوه های نشاط و سرزندگی را بازیابد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی ، به سوی راحتی بیشتر انسان ، تعاملات و ارتباطات روان تر ، بهتر و سازنده تر در اجتماع و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان یک جامعه در حرکت است.اما حضور در فضای مجازی برای هر شهروند ایرانی نیاز به آمادگی هایی دارد که موارد آن توسط بنیاد IDCL ، با سرفصلهایی معین تحت عنوان استانداردهای شهروند الکترونیک مشخص شده است.

ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 2:54 عصر روز دوشنبه 87 مهر 29

هر روز صبح که از خانه قدم بیرون می گذاریم کوچه ها و خیابان ها را نظافت شده و تمیز می بینیم و بارها هم شاهد تلاش رفتگران سخت کوش بوده ایم که سرگرم نظافت معابر بوده اند. بسیاری ازما، حتی یک بار هم با رفتگر محله هم صبحت نشده و یک خدا قوت خشک و خالی هم به او نگفته ایم. «نارنجی پوشان» کارگرانی صدیق و زحمت کش هستند که اگر یک روز کارشان را انجام ندهند کثیفی کوچه ها و محله ها و بوی تعفن زباله ها، همه را کلافه می کند.

ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 1:56 عصر روز دوشنبه 87 مهر 29

مسافری نزدیک شهر بزرگی از زنی که کنار جاده نشسته بود پرسید :

مردم این شهر چگونه اند ؟

زن گفت : مردم شهری که از آن آمده ای چگونه بودند ؟

مسافر پاسخ داد : بسیار بد ، غیر قابل اعتماد و از هر نظر نفرت انگیز

زن گفت : مردم این شهر نیز چنین اند .

هنوز مسافر اول نرفته بود که مسافر دیگری از همان شهر رسید و راجع به مردم آن شهر سوال کرد .

باز هم زن در مورد مردم شهری که مسافر از آن جا آمده بود سوال کرد

مسافر دوم گفت : آن ها مردم خوبی بوند . راستگو ، سخت کوش و بسیار بخشنده ، از اینکه آنجا را ترک کردم غمگینم .

زن خردمند پاسخ داد : پس آن ها را در شهری که پیش رو داری باز خواهی یافت .

 

 کپی شده از روانشناسی



نویسنده » حدیث » ساعت 1:17 عصر روز دوشنبه 87 مهر 29

شهرهای ما بیشتر خاکستری رنگ هستند. عناصر رنگی در شهرهای ایران شاید سیمای رنگارنگ زباله هایی باشد که در همه محیط های شهر خودنمایی می کنند. هوای خاکستری شهرهای بزرگ، پل ها و ساختمان های سیمانی و درختانی که از فرط آلودگی هوا سبزی شان رنگ باخته است مجالی برای عرض اندام رنگ در شهر ها باقی نمی گذارد.
    رنگ به عنوان یکی از مهم ترین عناصر بصری می تواند نمودی فعال و تاثیرگذار در منظر عمومی یک شهر داشته باشد. با این همه ضوابط و اصول مرتبط با کاربرد رنگ در شهر مدون نشده و این بخش از زیباسازی شهرها بر پایه سلیقه های مدیران و کارشناسان هدایت می شود. سازمان زیباسازی شهر تهران همچنان که از نامش برمی آید مسوول اصلی رسیدگی به زیبایی شهر و رنگ آمیزی آن است. بر همین اساس اداره نقاشی سازمان زیباسازی رنگ آمیزی شهر را عهده دار است اما مدیر این اداره امید چندانی به استفاده کارشناسانه و منطقی از رنگ در تهران ندارد.

 


    ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 12:55 عصر روز شنبه 87 مهر 27

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: بعد از یک روز کاری ، خسته و کوفته از محل کارش بیرون آمد تا سوار بر تاکسی به طرف منزل برود ، همین که وارد پیاده رو شد یکمرتبه تعادل خودش را از دست داد و نزدیک بود نقش بر زمین شود که خودش را کنترل کرد ، غرولندکنان با نگاهی به پشت سر خود چاله ای را دید که معلوم نبود قبل از او پای چند نفر در آن افتاده و به این بلای مشابه گرفتار شده اند. 
مشکلات و معضلات شهری موضوعی است که روزانه در همه رسانه ها به آن پرداخته می شود و مسوولان هم در حد توان به رفع آنها همت می کنند و گاهی بعضی مشکلات در برخی نقاط شهر به دلایلی فراموش می شوند.!؟

ادامه مطلب...


نویسنده » حدیث » ساعت 4:51 عصر روز پنج شنبه 87 مهر 25

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >